17 november 2012

Kina

Var i chinatown idag, bor ju 5min därifrån så vi drog in och köpte oss några puffy bollar. Smakar som pannkaka med vaniljkräm. Just nu har jag det rätt tråkigt faktiskt. Valde att inte gå med ut. Känner mig inte riktigt 100 så den tant som man är tänker jag lite långsiktigt för engångskull. Ja just det, gick och kolla på min skola idag. Måste ju veta hur jag ska gå på måndag. Som sagt jag har ju inget lokalsinne så jag vete sjutton hur jag ska hitta ändå men nu vet jag på ett ungefär vad jag ska leta efter. På tal om min skola så ALLA jag har pratat med blivit helt chockade när dom har frågat frågor om min skola som tex vart den ligger osv och jag svarar att jag inte har någon aning. Dom kan inte förstå det, varför jag inte har tagit reda på det. men skolan börjar på måndag, sånt tar man ju reda på dagen innan eller möjlighetsvis två dagar innan. Är detta en kulturskillnad eller är det bara jag som är sådan? Är väl inget konstigt att inte veta? Dom blir verkligen helt förvånade och tittar på mig som jag vore helt dum i huvudet.



1 kommentar:

Anonym sa...

Känner mig också gammal och lite gaggig emellanåt. Ä bry dig inte om andra tycker att det är konstigt att du inte tagit reda på något om skolan, har haft mycket annat att tänka på. Ta en sak i taget.

Puss
Anna