22 november 2012

Hoho


Så nu har man haft sin första lektion, marketing. Jag skulle dock vilja kalla det retorik. Det första man fick göra va att ställa sig upp framför hela klassen och presentera sig. Jag hatar att presentera mig för jag vet aldrig vad jag ska säga. Som när man är på en intervju och man får frågan "vem är du?" Vet aldrig vad jag ska säga mer än mitt namn och ålder typ. Och nu skulle jag ta detta på engelska, sa mitt namn och jag var från Sverige. Allt dom behövde veta tyckte jag, men det tyckte inte min lärare. Så han ställde massa frågor såklart, min lärare tror att jag är blyg nämligen. Och det ska han väl försöka träna bort därför frågade han mig massa frågor under hela lektionen som var 6h lång. Hans målsättning är att vi ska våga tala inför folk, för det måste man kunna om man ska kunna sälja. Vilket han har rätt i iförsäg. Och bara för det ska vi ha en presentation nu på måndag. Jag ska berätta om Australienska Konsumentverket. Svårt då jag knappt skulle kunna prata om det Svenska Konsumentverket. För det finns inte så mycket att säga om det.
Sen så fick jag träffa lite nya klasskamrater också. En tjej från Sverige går i min klass. Jätte kul tänkte jag först. Men ändrade mig ganska fort. Tänker inte säga så mycket om henne mer än att vi är varandras motsatser. Minst sagt.








1 kommentar:

Anonym sa...

test