28 november 2012

HÄÄÄJ

Jag vet att jag är sämst på att uppdatera, men dagarna går så fort här. Jag vill själv försöka skriva ganska ofta som ett minne man har när man kommer hem sen.

Men allt är bra här förutom att jag tycker skolan är lite jobbig, förstår inte riktigt vad jag ska göra med vissa uppgifter och sådär.
Sen så är jag den enda som är ny, alla andra började i September och känns väldigt sammansvetsade. Så jag känner mig lite ensam i skolan. Igår la jag mig i en park och grät en droppe men då blev jag "attackerad" av en hund och glömde av min ensamhet.
Vad vore livet utan djur, och Hasse.

Så vad har hänt det senaste?
I fredags var vi på Kings Cross och testade på nattlivet där, man har hört så mycket om det, hur farligt det är och att skottlossningar inte är några konstigheter. Så jag var helt förberedd på att bli både skjuten och rånad.
Kings Cross är en skabbig gata med extremt mycket party glada ungdomar. Prostituerade kvinnor står på rad och väntar på att bli köpta och det kryllar av drogpåverkade människor som springer runt och frågar stackars oskyldiga människor efter kokain.
Krogarna ligger vägg i vägg med varandra så man vill inte tillbringa natten på ett och samma ställe så en pub runda är det enda exemplariska. Vi hade det iallafall riktigt kul och jag kom hem säkert utan att varken blivit skottskadad eller rånad, kom dock hem med en vrickad fot efter bokstavligen ramlat ut från krogen plus en hemlig gäst som vi smugglade in i vårt rum.

Sen har vi hängt lite vid stranden med, tror jag har vart vid alla stränder nu. Och hör och häpna, jag tycker faktiskt att bondi är den bästa. Stranden är chill och lång.
På fredag ska jag fixa RSA (responsible service of alcohol) ett certifikat som man måste ha för att kunna få servera alkohol.
Man måste dock klara ett prov för att kunna få det. Men det ska väl inte vara några problem. Jag är dock lite osäker om det blir något bartender jobb för mig, det är faktiskt ganska svårt att hitta ett bra jobb just nu så ett krogs jobb får vänta tills konkurrensen har lagt sig lite, men andra ord när alla backpackers har dratt. Men jag ska iallafall lämna in mitt CV till Zara efter rekommendationer, det skulle tydligen vara hur lätt som helst för mig att få jobb där, så upp till bevis då.
Och på lördag åker vi till Blue Mountains, bara för att få det överstökat typ.
Och snart kommer lilla Anna hit också:) pusshejpååterseende















Vin och flingor, helt okej.

3 kommentarer:

Unknown sa...

det går att skicka anonym

Anonym sa...

Jippie, snart syns vi. Mycket du ska visa mig. Börjar bli nervös och funderar på om jag glömt något eller kommer att glömma något. Tråkigt att det känns jobbigt med skolan, men du kommer snart in i det och i gemenskapen.

Puss och kram

Anonym sa...

Kanske skulle skrivit mitt namn :)

Anna